Økonomistyring med Microsoft Dynamics Business Central.

Har du brug for et nyt økonomisystem, eller en tilretning af dit eksisterende, er vi klar til at tage en dialog med dig om det. Hos Formula Micro har vi mange års erfaring med økonomisystemet Business Central fra Microsoft (tidligere NAV). Vi har mange års erfaring med disse løsninger, faktisk helt fra da Navigator – nu Dynamics NAV, blev lanceret i slutningen af firserne. Gennem årene har vi leveret et stort antal økonomiløsninger til et bredt udvalg af brancher.
Ud over Dynamics Business Central og NAV, supporterer vi også de ældre versioner, Financials, Attain og Navision, og C5, så langt det kan lade sig gøre.

Det starter med en analyse
Når i overvejer at anskaffe et nyt økonomisystem eller opgradere det i har, starter vi med at gennemgå jeres ønsker og behov til et nyt system. Under analysearbejdet gennemgår vi jeres arbejdsopgaver og administrative rutiner – intern og i forhold til samarbejdspartnere, kunder og leverandører.

Derefter et løsningsforslag
Ud fra analysen udarbejder vi et løsningsforslag, hvor vi præsenterer vores idéer til, hvordan jeres arbejdsopgaver kan løses elektronisk. Samtidig modtager I et specificeret prisoverslag og et forslag til en tidsplan.

Overblik
Analysen og løsningsforslaget tilsammen giver jer et godt overblik over, hvad det medfører at anskaffe det nye økonomisystem, eller at opgradere – ressourceforbrug, hardwarekrav, tidsplan og økonomi.
Vores konsulenter foretager en grundig gennemgang af løsningsforslaget sammen med jer, hvorefter I vil være i stand til at beslutte, om I vil gå videre med hele løsningen, eller om I vil starte med dele deraf.

Projektledelse
Sammen med jeres projektleder lægger vi en plan for udvikling, evt. datakonvertering, test, uddannelse og igangsætning af det nye system. Såfremt opgavens størrelse kræver det, benytter vi en passende metode til projektledelse, f.eks. Scrum eller SureStep.

Test og uddannelse
Mens vi tilpasser jeres nye system, har I mulighed for at få adgang til det via vores datacenter, så I kan deltage i test og afprøvninger af de forskellige moduler og eventuelle tilpasninger. Når systemet er færdigt flytter vi løsningen til jeres egen server eller til den endelige hostede server.

Løsninger som vi har arbejdet med til Microsoft Dynamics NAV og Business Central
Her er eksempler på løsninger som vi arbejder med:
• Økonomistyring med finansbogholderi og budget
• Detailhandel – butiksløsning
• Produktionsstyring – i Danmark og i USA.
• Dataopsamling fra produktionsudstyr og håndterminaler
• Lagerstyring, Logistik og distribution
• Vognmandssystemer, Fragtbreve og Spedition
• For- og efterkalkulationer
• Betalingshåndtering, Payment Management, med integration til bankernes e-løsninger
• EDI dokumentudveksling med ind- og udenlandske samarbejdspartnere, f.eks. Coop og Dansk Supermarked.
• Document Capture – Workflow med system til fakturagodkendelse.

Kontakt Formula Micro for yderligere information om administrative løsninger.